15 mars 2011

Björkman & Blomqwist - Geotaggning som strategi i sociala medier - MyNewsdesk

Björkman & Blomqwist - Geotaggning som strategi i sociala medier - MyNewsdesk

Geotaggning handlar om att märka ut olika platser på kartor som är tillgängliga genom sociala nätverk. Användarna kan sedan ”checka in” på dessa platser med hjälp av sin mobiltelefon. Exempelvis kan det vara en butik som man besöker, då syns incheckningen i användarens nätverk och företaget som äger butiken gör sitt varumärke synligt för många människor. För att locka människor att checka in i en butik kan olika typer av erbjudanden användas, bland annat går det att ge rabatt till personer som checkar in ofta eller som checkar in tillsammans med sina vänner. Det finns många varianter av geotaggning, men de två populäraste plattformarna är Foursquare och Gowalla.

Skriv gärna kommentarer och debattera vad just du tycker om detta inlägget. Men kom ihåg att du är personligen, och helt hållet själv totalt juridiskt ansvarig för innehållet i ditt inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna kommentarer om vad just du tycker om detta inlägget. Men kom ihåg att du är personligen, och helt hållet själv totalt juridiskt ansvarig för innehållet i ditt inlägg. MVH www.2B4Y.com