10 feb. 2011

IDG.se - Risker och möjligheter med sociala medier för marknadsförare (SAS Institute)

IDG.se - Risker och möjligheter med sociala medier för marknadsförare (SAS Institute):

"Risker och möjligheter med sociala medier för marknadsförareMed över 500 miljoner Facebook-användare och runt 200 miljoner människor som Twittrar skulle man kunna tro att alla marknadsförare såg sociala medier som en nödvändighet i sitt arbete. En undersökning från eMarketers i USA visar dock att två tredjedelar av marknadsförarna inte ansåg att social medier hade någon påverkan på företagets intäkter eller lönsamhet. I detta dokument hävdar SAS Institute att det är ett misstag att räkna bort sociala medier och att det finns stora möjligheter med dem bara man använder dem på rätt sätt i marknadsföringen."

Skriv gärna kommentarer och debattera vad just du tycker om detta inlägget. Men kom ihåg att du är personligen, och helt hållet själv totalt juridiskt ansvarig för innehållet i ditt inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna kommentarer om vad just du tycker om detta inlägget. Men kom ihåg att du är personligen, och helt hållet själv totalt juridiskt ansvarig för innehållet i ditt inlägg. MVH www.2B4Y.com